Mar 12, 2012

1 Bila nak ambil goalkeeper import?


Assalamualaikum, mungkin entry ni da lapuk, tapi aku nak cite gak pasal Selangor lawan Johor FC, aku sebagai peminat bolasepak Selangor terpalit sedikit rasa kecewa bila Selangor kalah dengan Johor FC (team ni kuat kot..) kalah 4-5 dalam Piala FA minggu lepas. Punca? Dari apa yang aku tengok penjaga gol Selangor Norazlan adalah punca kekalahan. Ni bukan aku cakap, ni berdasarkan apa Irfan Bakti cakap. Buktinya disini
 Jadi goalkeeper ni bukan kerja senang. Bila striker lawan dah melepasi semua defender kita, mau tak mau, goalkeeper pulak yang kena hadapi semua. Bila dapat tangkap, fans sorak, bila tak dapat tangkap bola, satu negeri kutuk.. tapi tu la lumrah penjaga gol. memang tak dinafikan, Malaysia ketandusan goalkeeper yang berbakat, KFCM tu lain cerita, tapi kalau ada 100 orang kat Malaysia ni macam KFCM.. Sharbini ke.. Farizal Marlias ke.. aku tak payah la buat entry ni.. nak pendekkan cerita, bila pulak team2 dalam Liga Super nak ambil goalkeeper import? masing2 sibuk cari striker baru, padahal dalam bolasepak ni, bukan striker je main bola, semua midfieldder, defender, goalkeeper semua ikot main sekali. Kalo team ada striker tip-top big-top, tapi defender macam haram tak boleh jalan jugak. Kalaulah Selangor (team faveret aku) ketandusan goalkeeper, apa salahnya menggunakan duit rakyat yang ada untuk beli goalkeeper import (yang berkualiti)? Akhir kata, majulah bolasepak Selangor untuk Malaysia!

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...