Mar 20, 2012

0 Kerana Hodoh, Seorang Suami Saman Isterinya

Bukan gambar sebenar
Tahukah korang, ada seorang suami memfailkan saman sebanyak RM369,429.36 terhadap isterinya kerana hodoh? Ya, hal ni wujud di dunia dan ianya adalah fakta! Si suami ini menang dalam kes samannya.

Peristiwa ni berlaku di Utara China, seorang lelaki bernama Jian Feng mengahwini seorang wanita yang sangat cantik di kawasannya. Akhirnya, Jian Feng dan isterinya dikurniakan seorang cahaya mata perempuan. Namun, apa yang mengejutkan Jian Feng ialah betapa hodohnya bayi tersebut. Menurut Jian Feng, bayi tersebut tidak menyerupai atau iras2 seperti Jian Feng dan isterinya.

Setelah disoal seliidik oleh Jian Feng, rupa-rupanya isterinya melakukan pembedahan plastik yang banyak sehingga wajahnya berubah menjadi lebih cantik. Akhirnya, Jian Feng memutuskan untuk bercerai dan memfailkan saman keatas bekas isterinya kerana berkahwin dengan seorang wanita yang berwajah palsu. Inilah kerugian menjalani pembedahan plastik. Wanita tadi tidak hanya kerugian RM369, 429.56 tetapi ditambah pula dengan kos pembedahan plastiknya sebanyak RM307,725!! Ianya berjumlah hampir setengah juta!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...